Of de vraag nu strategisch, analytisch, tactisch, praktisch of empathisch is, de basis blijft de zelfde.
Daarom nodig ik je uit om deel te nemen aan de workshops/ trainingen, bij mij thuis aangeboden, in een ontspannen omgeving, boordevol inspiratie.
De modulaire trainingen bouwen verder op het module Gedragsanalyse (Behavioral Analysis)
Niet dat het onmogelijk is om de andere modules te volgen zonder deze bagage. Maar om een maximaal resultaat te verkrijgen, is het sterk aangewezen.
Gedragsanalyse is een vaardigheid die in alle omstandigheden van pas komt. Zowel professioneel als privé.
Ik kijk ernaar uit u te verwelkomen!
Hetzij op het adres:
Avenue des Aubépines 8
1301 Bierges
Waar je voor/na kan kiezen voor een werkplek in de co-working spaces
Ofwel op aanvraag in uw kantoren, met een minimum van 8 deelnemers.
Een training strekt zich over een halve dag,
Start om 9u00 of 13u30 en eindigt om 12u30 of 17:00
Reserveer snel via onze "BOEK NU" pagina!
Te mooi om waar te zijn. Deelname bedraagt 150 € per persoon, voor de volledige training
Prijs inclusief:
Neem contact op voor een in-house opleiding of een op maat gemaakt traject. (Minimaal 8 personen)
De ander begrijpen
Binnen het traject naar een beloftevolle toekomst, is het essentieel om de ander en de wereld om hem heen te begrijpen. Om de ander te begrijpen, is jezelf te begrijpen de absolute basis.
Tijdens deze trainingen nodig ik je uit op een introspectieve reis naar zelfinzicht en de wijze waarop je interageert met de wereld om je heen.
De basis van het traject is de gedragsanalysemodule.
We nemen een halve dag de tijd om menselijk gedrag te beschouwen. Eigen gedrag, dat van anderen. Natuurlijk gedrag, gewenst, geforceerd gedrag en ongewenst impulsief gedrag.
We evalueren de impact van het gedrag op de ander.
Wat is de toegevoegde waarde?
Weten hoe je het gedrag van anderen kunt ontcijferen, maakt het mogelijk om het "onuitgesprokene" te ontwarren. Dit opent het perspectief van het begrijpen van de boodschap die de ander in de breedste zin van het woord teruggeeft: zijn dissonante lichaamstaal, lichaamstaal, zelfs rond onuitgesproken thema’s, geeft de zones van comfort en ongemak aan.
Het begrijpen van de ander helpt je vooruit: op het niveau van werving bijvoorbeeld vergemakkelijkt het de selectie van kandidaten. Op het niveau van Change Management helpt het enthousiaste mensen en obstakels te identificeren. Bij spanningen in teams maakt geeft het indicaties rond onderliggende spanningen.
We gebruiken visuele observatietools, we introduceren beoordelingsinstrumenten, we observeren elkaars gedrag.
Het curriculum is onder andere gebaseerd op vergelijkende ethologie (Comparative ethology) van prof. R. Zayan.
Ongetwijfeld hoorde je ooit iemand klagen dat hij/zij niet de juiste mensen vindt voor de vacature in de onderneming. Erger nog, dat er zelfs geen kandidaat komt opdagen. En dan is de verleiding groot om te stellen dat de mogelijke kandidaten niet willen werken. Dat ze on-invulbare verlangens hebben. En vaak, denk men dan dat een hoger salaris, of mooiere randvoorwaarden het verschil zullen maken. Nee dus.
Om "de" parel te vinden, moet je weten wat je zoekt. En dan nog, moet je vaak soms de beschermlaag aan de oppervlakte lichtjes wegkrassen om toegang te hebben tot zijn pracht.
Deze training neemt je mee in de wereld van zelfreflectie, de ander en het bedrijf, de sector, zijn context. En niet te vergeten, het dynamische thema van de arbeidsmarkt.
Analyse is onze beste bondgenoot. Zij is het die ons in staat stelt te begrijpen waar we staan, wat de echte sterke en zwakke punten in het proces zijn.
We gaan van de identificatie van de ideale kandidaat naar de screening van cv's en het sollicitatiegesprek.
Je droomt, je projecteert jezelf in de toekomst. Ongeacht je overtuigingen, je ideologieën, ongeacht je goedkeuring van het economische systeem of je afkeer van de wereld die op winst jaagt, niemand ziet zich voor een volstrekt onbekende organisatie "T.M.D." of iets dergelijks werken, een organisatie zonder enige zichtbare, waarneembare identiteit. Verbeelding en dromen voed je met echte materie, argumenten.
Alleen dit al beklemtoont het enorme belang van een bedrijfsimago voor de werkgever. Een samenhangend beeld. Een veelzeggend, verleidelijk beeld.
We onderzoeken samen de aspecten van het belang van het merkimago, de cultuur, de identificatie van wervingspools. We gaan verder met de essentiële stappen om een coherente briefing voor marketingkantoren op te maken.
De mens is de spil van elke uitwisseling. Hij ligt aan de basis van elke interactie. Handel vormt het hart van de economische wereld.
De levensreis is een onophoudelijke bouwwerf. Een constructie waarvoor elke fase zijn eigen middelen vereist.
De opdracht van een Human Resources manager is om de mens, werkgever en werknemer, te begeleiden in dat stukje levensreis dat ze samen afleggen en hem bij te staan in de zoektocht naar de essentiële middelen om veilig aan wal te raken.
Een dynamische koers, een kritische benadering van de wereld waarin we opereren
We nemen samen de definitie van Human Resources Management door, de beschrijving van de rol, de positionering in de organisatie.
We definiëren de sleutels tot succes. We observeren de verschillende aspecten met een kritische blik om onszelf te kunnen uitrusten met de essentiële bagage om de opdracht uit te voeren.
Stilstaan is een beetje sterven. Langzaam maar zeker. Verandering is de motor van de mensheid. Hij is het die ons vooruit duwt. Zonder verandering is er geen
ontwikkeling noch innovatie. Zonder innovatie blijft de wereld ter plekke spartelen. Wanneer je te lang ter plaatse blijft trappelen zit je op de lange duur tot aan je enkels in de modder. En op het einde van de rit word je door de moerasgronden verzwolgen…
Het managen van verandering is een echte uitdaging. Het vereist aan de ene kant een beheersing van de eigen emoties, aan de andere kant een vermogen om te motiveren en te prikkelen.
We gaan samen ontdekken wat de belangrijkste ingrediënten zijn om een change management opdracht tot een succesvol einde te brengen.
In een organisatie is communicatie even onvermijdelijk als onmisbaar.
Zodra we met meerderen zijn, doet ze haar intrede.
Soms is ze constructief. Soms stapelen de problemen zich op. Nuttige, niet-destructieve communicatie vergt een onmisbaar begrip van het eigen functioneren en dat van anderen. Om projecten vooruit te kunnen helpen en de bedrijfscultuur naar wens te animeren, zijn sommige benaderingen effectiever dan andere. Dat alles op een achtergrond van een subtiele balans tussen transparantie en geruststellende boodschappen.
We trachten, op basis van praktijkervaringen, zoveel mogelijk de effectieve communicatietechnieken te illustreren.
Wij geven de sleutels tot een effectief communicatiebeleid.
Ach de vakbonden! Voor sommigen zijn ze onmisbaar, voor anderen vertegenwoordigen ze de wandelende nachtmerrie.
Aan de basis zijn hun doelstellingen echter vergelijkbaar: voor de ene zijn gericht op de duurzaamheid van de werkgelegenheid, voor de andere op de duurzaamheid van het bedrijf. Dit zou in theorie in harmonie gecombineerd moeten kunnen worden.
Maar... de geschiedenis speelt ons parten, stereotypen ook. De angst aan beide kanten, het gebrek aan kennis van de wereld van de een en die van de ander...
Een bedrijf/organisatie heeft alles te winnen bij een constructief vakbondsoverleg.
We zullen stap voor stap het historische pad van de vakbeweging bewandelen. Samen zullen we de belangrijke mijlpalen doorlopen die verdeeldheid en stereotypen hebben gecreëerd. Want beter begrip voor elkaar betekent beter onderhandelen. Want bij onderhandelingen wil graag iedereen als winnaar uit de bus komen. We zullen laten zien dat binnen het in vakbondsonderhandelingen winst voor alle betrokken partijen niet uitzonderlijk is. Winnaars op lange termijn. Daar gaat het toch om?